Our customers say

Excellent

4.3 out of 5

Trustpilot

Padangų skaičiuoklė

Dydis 1

/

R

Dydis 2

/

R

Dydis 1Dydis 2Skirtumas
Skersmuo---
Plotis---
Padang. ilgis---
Apsisukimai/km---
Šoninė sienelė---

Spidometro klaida (Nustatykite Dydį 1 į OEM dydį):

Greitis10 km/h20 km/h30 km/h50 km/h70 km/h90 km/h110 km/h130 km/h
Faktinis--------

Spidometro klaida (Nustatykite Dydį 2 į OEM dydį):

Greitis10 km/h20 km/h30 km/h50 km/h70 km/h90 km/h110 km/h130 km/h
Faktinis--------

Kaip naudotis padangų skaičiuokle?

Padangų skaičiuoklė padeda nustatyti, ar naujos padangos bus tinkamos jūsų automobiliui. Pakeistas dydis gali turėti įtakos jų dėvėjimuisi, valdymui ar kuro sąnaudoms. Pagal dviejų skirtingų padangų išmatavimus, padangų dydžio skaičiuoklė palygina jų skersmenį, plotį, šoninę sienelę, perimetrą, apsisukimus per kilometrą ir spidometro skirtumą.

Tiesiog įveskite dviejų padangų išmatavimus aukščiau esančiuose laukeliuose. Pirmiausiai suveskite dabar naudojamų padangų išmatavimus, o po to – tuos, kuriuos dar tik planuojate įsigyti. Pagal skaičiuoklės pateiktus duomenis išsiaiškinsite, ar atitinkamos padangos tinka jūsų automobiliui.

Padangų žymėjimai ir jų reikšmė

Tam, kad lengviau suprastumėte, kokios padangos tinka jūsų automobiliui, svarbu kuo tiksliau žinoti šių gaminių charakteristikas – jas atskleidžia padangų žymėjimas.

Įsivaizduokime, jog pateikiami tokie padangos parametrai: P 210/45 R16 84H DOT 60PE 0617. Juos galima šifruoti taip:

Padangos tipas: Pirmoji raidė (P) nurodo transporto priemonės, kuriai padanga yra skirta, tipą:

  • P – padangos, skirtos lengvosioms, keleivinėms transporto priemonėms;
  • LT – lengviesiems sunkvežimiams ir furgonams skirtos padangos, sustiprintos papildomu plienu ir standesne šonine sienele;
  • ST – padangos, skirtos sunkiosioms transporto priemonėms, užtikrinančios geresnį atsparumą dideliems greičiams ir smūgiams, esant didelėms apkrovoms;
  • T – laikinos, atsarginės padangos.

Padangos plotis: Tai – plotis, pateikiamas milimetrais. Pagal pateiktą pavyzdį, tai būtų 210 mm.

Kraštinių santykis: Tai – santykinis padangos aukštis, išreikštas procentais nuo jos pločio. Pateiktu atveju tai būtų 45% nuo 210 mm.

Konstrukcijos tipas: Ši raidė (R) nurodo padangos konstrukcijos tipą:

  • B – įstrižos, kryžminės;
  • D – diagonalinės;
  • R – radialinės.

Rato skersmuo: Tai – ratlankio diametras, pateikiamas coliais. Šiuo atveju tai būtų 16 colių.

Apkrovos indeksas: Taip žymimas pramonės standartas, kuris nurodo didžiausią leistiną svorį, kuris gali tekti vienai padangai. Pateiktame pavyzdyje apkrovos indeksas yra 84 – tai reiškia, kad viena padanga atlaikytų maždaug 500 kg, o automobilis su keleiviais ir kroviniais neturėtų sverti daugiau kaip 2000 kg.

Padangų greičio indeksas: Šis parametras parodo maksimalų leistiną padangos greitį. Kitaip tariant, kaip greitai galima važiuoti su atitinkamais ratų apavais. Gamintojai šį skaičių neretai kiek sumažina, tačiau jo viršyti nepatartina, kadangi padangos gali neatlaikyti apkrovos ir susprogti. Greičio indeksas žymimas raidėmis nuo K iki Y. K raidė žymi 110 km/h leistiną greitį, o Y – 300 km/h. Jos išdėstytos abėcėlės tvarka (L – 120 km/h, M – 130 km/h ir t.t.). Vienintelis išskirtinumas, naudojamas pavyzdyje – tarp „T“ ir V“ raidžių įsiterpusi raidė H – ja pažymėtomis padangomis galima važiuoti 210 km/h.

JAV DOT kodas: Šis ženklinimas parodo, jog padanga prilygsta saugumo standartams, kuriuos paskelbė JAV transporto departamentas. Po šio ženklinimo sekantis kodas (60PE) nurodo konkretų gamintojo kodą šiam padangų tipui.

Pagaminimo data: Keturių skaitmenų kodas nurodo pagaminimo savaitę ir metus. Mūsų pavyzdyje (0617) jis reikštų, kad padanga buvo pagaminta 2017 metų 6 savaitę.

Labai retai, tačiau kartais pasitaiko atvejų, kuomet pateikiami padangų išmatavimai coliais. Tuomet juos reikėtų adaptuoti europietiškai sistemai, atsižvelgiant, jog 1 colis yra lygus 2,54 cm.

Kaip žinoti, ar padangos tiks mano automobiliui?

Sumontavus per didelius ar per mažus ratų apavus, gali sugesti amortizatoriai, išsipūsti padangos ar susigadinti ratlankiai. Siekiant to išvengti, rekomenduojama įsitikinti, jog padangų pakitimai neviršys 3 procentų originalaus jų dydžio.

Taip pat reikėtų įsitikinti, ar naujosios padangos atitinka maksimalią automobilio apkrovą. Kitaip tariant, turėtumėte atsižvelgti į apkrovos indeksą. Jis priklauso nuo konkrečios automobilio markės ir modelio – padangų skaičiuoklė į tai neatsižvelgia.

Nuo modelio ir markės priklauso ir padangų ertmės dydis. Tačiau jeigu bus pasirenkami didesni ar mažesni ratlankiai, pavyks užtikrinti saugumo reikalavimus. Ratlankio ir padangos išmatavimai turėtų proporcingai didėti ar mažėti – taip bus išlaikoma reikiama pusiausvyra. Platus įvairių dydžių padangų pasirinkimas pateikiamas RRR.lt internetinėje parduotuvėje.

Siekiant, kad padangų skaičiuoklė pateiktų kuo tikslesnius rezultatus, turi būti naudojami originalūs automobilio padangų matmenys. Jei šiuo metu važinėjate su kito dydžio padangomis, išmatavimai šiame įrankyje negali būti naudojami. Tuomet padangų palyginimas bus netikslus ir gauti duomenys neatitiks saugių dydžių skirtumo ribų.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį keičiant padangų dydį?

Norint pakeisti padangų dydį ar rinktis kito gamintojo modelius, reikėtų įsidėmėti dar kelis svarbius aspektus:

  • Padangų dydžių keitimas turi įtakos automobilio spidometrui ir odometrui. Uždėjus didesnio skersmens padangas, spidometras gali rodyti mažesnį greitį nei tikrasis. O jeigu uždėtos mažesnio skersmens padangos, priešingai, spidometre rodomas greitis bus didesnis nei realus.
  • Geriausia keisti visas padangas vienu metu. Taip bus užtikrintas optimalus sukibimas, stabilumas ir valdymo kontrolė. Jeigu dėl vienų ar kitų priežasčių neturite tokios galimybės, vienu metu reikėtų pakeisti bent dvi padangas – abi priekines arba galines. Keičiant vieną arba dvi padangas, ypač svarbu užtikrinti, kad jos būtų tokio paties dydžio ir gamintojo.
  • Keičiant padangų dydį, gali tekti pakeisti rato dydį. Jis turėtų būti suderintas su naujųjų padangų ir jų ertmės dydžiu.
  • Plačios ir siauros padangos pasižymi skirtingais privalumais. Siauresnės padangos mažiau paveikios slydimui vandeniu, tylesnės ir taupesnės. Tokie gaminiai sumažina pasipriešinimą riedėjimui. Siauresni modeliai pasirenkami tuomet, kai reikalingos žieminės padangos. Tačiau turėkite omenyje, kad neišvengsite trūkumų: tai prastesnis sukibimas sukant ir ilgesnis stabdymo kelias. Platesnės padangos sutrumpina stabdymo kelią, padidina vidutinį važiavimo greitį, užtikrina geresnį sukibimą posūkiuose ir lengvesnį važiavimą nedidelių duobių turinčiais keliais. Jos tinka tuomet, kai reikalingos vasarinės padangos. Tačiau jos turi ir trūkumų – tai didesnės kuro sąnaudos, triukšmingumas, didesnis pasipriešinimas riedėjimui ir labiau jaučiami kelio nelygumai.