Kas yra vairo kolonėlė ir kokia jos funkcija?
Vairo kolonėlė yra svarbi vairo sistemos dalis, kurios dėka galima reguliuoti, kokia kryptimi judės transporto priemonės ratai. Ji pati yra sudaryta iš kelių esminių elementų. Pagrindinės vairo kolonėlės dalys yra šios:
· Vairo velenas su šarnyru, kuris atlieka jungiamąją funkciją su vairo mechanizmu;
· Vairo amortizatorius, kuris sušvelnina smūgius ir užtikrina patogesnį valdymą;
· Vamzdis, suteikiantis struktūrinę atramą;
· Jungtys, kurios kolonėlę sujungia su vairo pavara;
· Įvairūs valdikliai, tokie kaip posūkių signalų, jungikliai, pasvirimo ir ilgio reguliavimo mechanizmai;
· Vairo užraktas – išorinis įrenginys, kuris, pritvirtintas prie šios detalės, užtikrina apsaugą nuo vagystės.
Kaip ir pačios transporto priemonės, automobilių sistemos yra nuolat atnaujinamos – tai reiškia, jog keistis ir tobulėti gali tiek pati vairo kolonėlė, tiek ir jos sandara. Pavyzdžiui, hidraulinę vis dažniau pakeičia elektrinė vairo kolonėlė, kuriai nėra reikalingas vairo stiprintuvo skystis. Tokia detalė vairuoti mums padeda elektroniniu būdu valdomo elektros variklio pagalba. Tuo tarpu hidraulinė vairo kolonėlė yra ganėtinai nebrangi ir patikima.
Labai svarbu, kad vairo kolonėlė veiktų nepriekaištingai – jos atliekamos funkcijos turi įtakos ne tik kelionių komfortui, bet ir saugumui. Pagrindinės dalys, su kuriomis sąveikauja ši detalė, yra važiuoklė ir vairas.
Kai pasukate vairą, velenas perduoda šį judesį vairo pavarai. Prieš tai minėtos universalios jungtys leidžia vairo kolonėlę lankstyti taip, kad ji prisitaikytų prie pakabos ir ratų, tuo pačiu išlaikydama ryšį su vairu. Kolonėlė gali būti sukama skirtingais kampais, užtikrinant lankstumą ir sklandų veikimą. Jei visa sistema veikia nepriekaištingai, automobilis yra valdomas lengvai, patogiai ir tiksliai.
Vairo kolonėlės gedimo požymiai
Vairo kolonėlės gedimas gali būti įtariamas tuo atveju, jeigu pastebimas vienas iš šių požymių:
· Per didelis vairo „laisvumas“. Jei pasukus vairą reikia palaukti, kol ratai sureaguoja, dažnai tai reiškia, jog vairo kolonėlės komponentai nusidėvėjo ir tarp jungčių atsiranda nepageidaujami tarpai.
· Neįprasti garsai. Sukant vairą girdisi dunksėjimas, spragėjimas, beldimas ar kiti panašūs garsai? Dėl visų jų gali būti kalta vairo kolonėlė – gali būti, jog atsilaisvino ar buvo pažeisti jungiamieji jos komponentai. Tikėtina, jog nesiimant veiksmų, šie triukšmai taps vis garsesni.
· Sudėtingesnė automobilio kontrolė. Vairo kolonėlės keitimas gali būti reikalingas ir tuo atveju, jeigu sunkiau sekasi atlikti parkavimo manevrus ar norint pasukti vairą reikia įdėti daugiau pastangų.
· Vairo nestabilumas. Jei ši detalė nebeveikia tinkamai, neretai gali atrodyti, jog automobilis važiuoja „pats“. Pavyzdžiui, jei važiuojate tiesia linija, tačiau vairas nėra centrinėje padėtyje, ar priešingai, vairą laikote tiesiai, tačiau automobilis krypsta į vieną ar kitą šoną.
· Elektros problemos. Nebeveikia kolonėlės valdikliai, tokie kaip garso signalas ar posūkių jungikliai.
· Dėmės po automobiliu. Gali būti, jog tai – pavarų perdavimo sistemos skystis. Papildomai galite patikrinti vairo stiprintuvo skysčio rezervuarą.
· Vibracija ir drebėjimas. Jei vairuodami jaučiate šiuos požymius, gali būti, jog dėl jų kalta vairo kolonėlė. Atkreipkite dėmesį, jog vibracijos turi įtakos ne tik kelionių komfortui, bet ir saugumui.
Ar galima naudotis automobiliu, jei vairo kolonėlė sugedusi?
Ne, sugedus vairo kolonėlei, toliau važiuoti automobiliu negalima. Ignoruojant šią problemą, galima susidurti su rimtomis pasekmėmis, kurios susijusios tiek su jūsų saugumu, tiek su automobilio veikimu. Praradus pilnavertišką vairavimo kontrolę, gerokai padidėja nelaimingų atsitikimų rizika – taip keliate pavojų sau ir kitiems. Ypač tuomet, kai važiuojate didesniu greičiu ar atliekate staigius judesius.
Be to, ilgainiui problemos tampa dar didesnės, o susidėvėjusi vairo kolonėlė papildomai aprauna kitas šios sistemos dalis. Jos dėl to dėvisi greičiau – tai reiškia, jog ilgainiui lauks vis sudėtingesni ir atitinkamai kur kas brangesni remonto darbai.
Kaip išsirinkti tinkamą vairo kolonėlę?
Svarstant, kuri vairo kolonėlė bus tinkamiausia, esminis pasirinkimo kriterijus yra suderinamumas. Kaip jau minėjome prieš tai, šios detalės gali būti hidraulinės ar elektrinės, o taip pat galima rasti dalių su stiprintuvu, tad reikėtų išsiaiškinti, kokios opcijos yra tinkamos jūsų transporto priemonėms.
Paprasčiausia tai padaryti pasinaudojus patogia mūsų prekių paieškos sistema. Tuomet iš karto galėsite atsirinkti tas vairo kolonėles, kurios yra pritaikytos būtent jūsų automobiliui pagal jo markę, modelį ir metus. Siekiant sutaupyti laiko, galima įtraukti ir kitus filtrus – variklio galingumą, kėbulo, kuro tipą, varančiuosius ratus ar kitas aktualias transporto priemonės charakteristikas.
Šią detalę įmanoma pakeisti ir patiems, tačiau neturint pakankamai žinių, galima pažeisti šią sistemą ar sugadinti kitas automobilio detales – dėl to verčiau šį darbą patikėti profesionalams. Vairo kolonėlės keitimas (be detalės) Lietuvoje kainuoja nuo keliasdešimt iki kelių šimtų eurų – tikslesnės kainos priklauso nuo konkretaus automobilio modelio ir serviso kainodaros.
Naudotos automobilių dalys visoms jūsų reikmėms
Vairo kolonėlę internetu greitai ir patogiai galėsite įsigyti RRR.lt el. parduotuvėje. Siūlome platų šių detalių pasirinkimą, pritaikytą įvairių markių ir modelių automobiliams. Siekiame pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje – žema vairo kolonėlės kaina visiškai neturi įtakos šių detalių kokybei. Naudotos detalės – tvarus, gamtą tausojantis pasirinkimas.
Apie šių dalių kokybę byloja ir joms suteikiama 14 dienų grąžinimo garantija. Jei naudota vairo kolonėlė netiks, per šį laikotarpį nuo jos gavimo datos detalę bus galima pasikeisti kita arba susigrąžinti visus sumokėtus pinigus.
Rūpinamės, kad apsipirkimas būtų ne tik greitas, bet ir saugus – siūlome populiariausius internetinio mokėjimo būdus. Už detales galėsite atsiskaityti naudodami „Paypal“, „Maestro“, „Visa“, „MasterCard“, „Visa Electron“ ar atlikdami bankinį pavedimą.